22 Mayıs 2008 Perşembe

PDCS 23 - ÇİKOLATA SOSLU KÜMBET PASTA


Bu pastamda diğer pastalarım gibi çok lezzetli oldu. Hem görüntüsü ile hem de lezzeti ile göze ve mideye ithaf etti. Umarım sizde denersiniz. Bu pastamı PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 23 yolluyorum. Daveti için teşekkür ederim. İnşallah beğenirsiniz.
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
80 gr benmari usülü eritilmiş bitter çikolata
yarım yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı hindista cevizi

Kreması için:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
2 y. kaşığı un
2 y. kaşığı nişasta
2 y.kaşığı h. cevizi
yarım paket muzlu cremole
1 adet muz

Üzerine:
1 paket çikolata sosu
2 s. bardağı süt
H. cevizi
fıstık
vişne
krem şanti
kako
süt

Yapılışı:
Yumurta ile şekeri iyice çırptım. İçine H.cevizi, kakao, erimiş çikolatayı ekleyyip tekrar çırptım ve en son un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırdım. 24 cm lik yuvarlak kelepçeli kek kalıbına döküp 160° de üzeri kızaranadek pişirdim. Ilıdıktan sonra keki enlemesine ikiye böldüm. Çukur bir kasenin içine streç film serip kekin bir parçasını süt ile ıslatıp yavaşça kaseye yerleştirdim. Kremasını içerisine döküp diğer kalan kek parçasını üzerine kapattım. Onuda sütle hafifçe ıslattım. Üzerine streç film kaplayıp buzdolabında 1 gece beklettim. Ertesi gün üzerine çikolata sosu yapıp döktüm. H. cevizi, fıstık, vişne ve krem şanti ile süsleyip servis yaptım ve afiyetle yedik. ( Parmaklarımızıda yiyorduk ki son anda uyandık, o kadar yemeğe dalmışız ki pastanın dilimlenmiş halini fotoğraflamayı unuttum kusura bakmayın)

Kremanın hazırlanışı:
Cremole ve H.cevizi hariç bütün malzemeyi ocakta muhallebi kıvamına gelenedek pişiriyoruz. Soğuyunca içerisine cremole, h.cevizini ilave edip mikserle iyice çırpıyoruz. En son küçük parçalara bölünmüş muzu ilave edip kekin içine döküyoruz.

Üst kreması için:
1 paket çikolata sosunu 2 su bardağı süt ile pişirip kekin üzerine döküyoruz.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.Pasta muhteşem görünüyor.Tarifinizi yayınladım.Görüşmek dileğiyle...

belgin kıral dedi ki...

selam canım ellerine sağlık
nefis olmuş kümbet pasta; yiyenler bayılmıştır kesin !! sevgilerimle:))

sefertasi.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Selam canım ellerine sağlık,çok enfesgözüküyor,mutlaka deniycem öptümmmm

İnci'nin Mutfağı dedi ki...

Enfesss bir pasta, ellerinize sağlık.

İnci

Unknown dedi ki...

Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

Sevil Şahin dedi ki...

23. Ev sahibemiz olan http://deryadanlezzetler.com arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım bir türlü olmuyordu kümbet pastalarım bu sefer deneyeceğim bu tarifle sevgiler..

sihirlimutfak dedi ki...

merhaba arkadaşım harika olmuş ellerine saglık sevgiler..

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık..görüntü süper...

gel beni burdan al bi güzel ye diyor...

öpüyorum seni...

Jasminskager dedi ki...

Canim ellerine saglik muhtesem gozukuyor.

 
Secret Combination - Kalomira